דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירת רכב 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2922 פעמים ]

רוצים למכור את הטרנטה שלכם במחיר מציאה - מאסת בשרלטנים שמעלימים ממך פרטים חיוניים לגבי הרכב שהם מוכרים לך - ומה אם אתם רוצים רכב ייחודי שאינו נמכר על ידי יבואני הרכב הרשמיים - מכירת רכב. נושא כל כך גלובאלי ועם זאת כל כך ישראלי. כמה כסף, כמה קילומטראז', איזו פירמה ואיזו יד.

אלו סוגי מכירת רכב קיימים בישראל ?
מכירת רכב חדש מהאריזה, מכירת רכב משומש (יד שנייה והלאה), מכירת רכב ביבוא אישי. מי מבצע - מי המקצוענים - ישנם שמנסים לבצע מכירת רכב משומש בעצמם: תולים פתקים ומודעות על חלונות המכונית, תחת כל עץ רענן או בלוחות המודעות. יש כאלה שמתמזל מזלם ומצאו קונה שהוא מכר רחוק או מכר של מכר, ואז האמינות בדרך כלל מובטחת (בהנחה שלא מדובר בדורש רעתכם ..). מי שלא הצליח בדרכים אלו, יעבור לפרסום מודעות ברשת, לשם קבלת חשיפה רחבה יותר. אתרי מכירת רכב זוכים לחשיפה גדולה, וקונים רבים גולשים באתרים אלו. השלבים הבאים יהיו פחות פשוטים ויכללו פגישה עם הקונה הפוטנציאלי, עריכת משא ומתן ומיקוח על המחיר, לקיחת הרכב לבדיקה בכדי לאמוד את מצבו, ועוד כהנה וכהנה ריצות שכולל כל תהליך של מכירת רכב. לא תמיד מסתיים התהליך הארוך בתוצאה של מכירת רכב בפועל, לפעמים הקונה "מבריז", לעיתים התהליך נקטע באמצע וכולי. אין ספק שתהליך מכירת רכב יכול להיות מתיש.

ניתן לחסוך הרבה ביורוקרטיה וכאבי ראש אם נפנה לאחד ממרכזי מכירת רכב שיעשו את העבודה בשבילנו. במרכזים הללו נמצאים בדרך כלל אנשי מקצוע מיומנים. אנו מעבירים למרכז מכירת רכב את האחריות למצוא לנו קונה, והם לוקחים תחת ידיהם את כל ההליך המסורבל והארוך של מכירת רכב, שכולל: בדיקת ההיסטוריה וכל הטיפולים שעבר הרכב, בדיקות תקינות, ובאופן כללי קיצור משמעותי של תהליכי הקנייה והמכירה, הן לקונה והן למוכר. במרכזי מכירת רכב ניתן לבצע גם עסקאות טרייד אין , וניתן לסמוך על כך שבמרכז מוסמך של מכירת רכב, תתבצע העסקה באופן חוקי. מהמוכר ייחסכו הרבה הליכים ביורוקרטיים, שיכולים להתבצע על ידי המרכז של מכירת רכב. בנוסף, מקיימים מידי פעם מרכזי מכירת רכב, מבצעים  מיוחדים, שמאפשרים תהליכי קנייה או מכירה, מהירים ופשוטים מהרגיל.

היכן מתבצעת מכירת רכב לרוב ?
מכירת רכב חדש מתבצעת לרוב במגרש המכוניות או באולמות תצוגה של יבואני הרכב הרשמיים. עקב שגשוג עקרון הכלכלה החופשית בישראל כיום, נמצא הענף של מכירת רכב באמצעות יבוא אישי, בעלייה  תלולה בשנים האחרונות. כיום קיימות בישראל סוכנויות מכירת רכב שעוסקות ביבוא אישי של רכבים. שיטת יבוא אישי של רכב עוסקת בייבוא דגמים ייחודיים שלא קיימים אצל יבואני הרכב הרשמיים. כיום בכל סוכנות מסוג זה קיים שטח שעוסק ב מכירת רכב בשיטה של יבוא אישי שמותאם לצרכי הלקוח. תהליך מכירת רכב באמצעות יבוא אישי נחשב מסובך וביורוקראטי. הוא כולל היבטים כלכליים ומשפטיים רבים, ולכן עדיף לקונה לבצעו באמצעות סוכנות רכב שמספקת שרות מכירת רכב על ידי יבוא אישי. התהליך ארוך ואולי מייגע, אבל בסופו יקבל הקונה בדיוק את הדגם, הצבע והמפרטים שחשק בהם. בגדול מדובר בשוק למביני עניין ולחובבי רכבים, ולא תמיד מדובר דווקא ברכבים שיעלו יותר מאשר בתהליך הרגיל של מכירת רכב שמתבצע בסוכנויות הרגילות.

ומה לגבי תקנות ונהלים לגבי יבוא אישי של רכב ?
משרד התחבורה עדיין לא קבע מדיניות החלטית וברורה בכל הנוגע לנושא מכירת רכב על ידי יבוא אישי, ומידי פעם מוציא נהלים ותקנות חדשים בנושא.

לסיכום, אם אתה חפץ לקנות רכב, ואתה מחפש רכב חדש או משומש, ומוכן "להסתפק" בדגמים הקיימים אצל יבואני הרכב הרשמיים, תוכל לפנות אל אחד מהסניפים הרגילים של מכירת רכב, ולהיעזר באנשי המקצוע בכל הנוגע לתהליכים הביורוקראטיים, בדיקות התקינות ושאר תהליכי המכירה והקנייה. אם אתה חפץ ברכב ספציפי שאינו קיים אצל יבואני הרכב הרשמיים, ואתה מוכן לחכות ולהתאמץ יותר בשביל רכב חלומותיך, כנראה שתהליך מכירת רכב באמצעות יבוא אישי מתאים לך. תוכל לקרוא אודות הנושא, לערוך השוואות בין הסוכנויות השונות המציעות תהליך כזה, להגיע, ולהתרשם  בעצמך. התהליך יהיה כנראה ארוך מעט יותר מהרגיל, אולם לאו דווקא יקר יותר, ובסופו תקבל בדיוק את הרכב עליו חלמת (לפעמים חלומות מתגשמים ?) מחקר קטן מקדים, יחסוך הרבה אי ודאות בהמשך. בהצלחה.

למידע נוסף בנושא פרסום זה הכנסו לאתר אוטו סנטרל מכירת רכבים פרטיים ומסחריים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב